Saturday 14 October 2017

ANAK TIDAK SELERA MAKAN?


Cuba pujuk anak?....Sudah
Cuba tukar menu?....Sudah
Cuba bagi warna warni kat makanan?....sudah

Cuba main masak2 masa makan?......Sudah


Antara sebab utama yg telah dikenalpasti sbgai punca tidak selera anak-anak adalah tabiat makan yang tidak betul dan pengambilan makanan yang tidak seimbang. Contohnya:
1. Terlalu banyak bermain -
Kebiasaannya, kanak-kanak banyak menghabiskan waktunya untuk bermain hingga mengabaikan waktu makan.
2.Tiada kawan -
Kanak-kanak juga gemar makan berteman, cuba perhatikan jika si anak makan bersama rakan-rakan sebayanya dan makan berseorangan di rumah. Pasti ada bezanya bukan.
3. Masalah kesihatan -
Kanak-kanak yang meningkat usia sering kali mengalami masalah kesihatan seperti demam, selesema dan batuk. Masalah kesihatan yang dialami secara tidak langsung akan membuatkan selera makan anak-anak terbantut.
4.Masalah gigi rosak -
Masalah gigi rosak di kalangan kanak-kanak juga mempengaruhi selera makan mereka. Gigi yang rosak membuatkan anak-anak sukar untuk menggigit dan mengunyah makanan.
5. Jenis makanan & cara masakan yang sama -
Golongan dewasa akan jemu jika disajikan jenis makanan dan cara masakan yang sama setiap hari. So, apa lagi? Jadilah kita ibu bapa yg prihatin ye supaya tak menyesal di kemudian hari. Sayangi anak-anak dengan memberi mereka makanan dan didikan yang baik!


Dan jika anak-anak anda mengalami masalah yang berkaitan dgn nutrisi yg tidak seimbang, apa kata cuba Qaseh Gold Junior.

Kenapa Qaseh Gold Junior?


Kerana ia merupakan pemakanan kesihatan berasaskan 15 ramuan unik, campuran minuman botani formulasi Makanan Sunnah seperti Kurma, Madu, Kismis, Tiin, Zaitun, Delima, Habbatus Sauda' dan air Zam Zam. Ia juga dipekayakan lagi dgn Bayam, Kismis dan Badam/Almond yang dapat membantu anak-anak anda dari segi:

:: Membekalkan Tenaga
:: Mencerdaskan Minda
:: Menguatkan Sistem Imun
:: Menyokong Tumbesaran
:: Membekalkan Serat

Qaseh Gold Junior turut membantu keseimbangan tubuh badan yg ideal. Telah ramai anak-anak yang mengalami masalah tidak suka makan kembali berselera selepas menggunakan qaseh gold junior.

Bagaimana utk mendapatkannya? 

Klik http://bit.ly/2d1tmx5
Boleh juga inbox atau sms 019-6686337


No comments:

Post a Comment